Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim

Toplu Eserleri 1

Üretici Liste Fiyatı
326,00 TL
202,12 TL
%38 İndirim
Kazancınız
123,88TL
Parapuan: 202
Alışveriş listeme ekle

Tükendi

Gelince Haber Ver
Toplu Eserleri 1
Türü : Genel Felsefe Kitapları
Kapak : Ciltsiz
Sayfa Sayısı : 428
ISBN : 9786059317429
Basım Yılı : 2016
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Satış Rakamları:35 adet satılmıştır.
  • Hayatın Anlamı
  • Üniversiteler ve Felsefe
  • Seçkinlik ve Sıradanlık
  • Ölümün Anlamı
  • Aşka ve Kadınlara
  • Din Üzerine

Arthur Schopenhauer (d. 22 Şubat 1788, Danzig - 21 Eylül 1860, Frankfurt), Alman bir filozof, yazar ve eğitmendir. Schopenhauer, Alman felsefe dünyasındaki ilklerdendir ve dünyanın anlaşılmaz, akılsız prensipler üzerine kurulu nedenselliklerinin olduğunu söyleyerek dikkatleri çekmiştir. Ayrıca Schopenhauer, Nietzsche`nin ilk akıl hocasıdır.

Schopenhauer, Platon`un ve Immanuel Kant`ın etkisinde idealizmin teorisini kendince anladığı boyutunda temsil ederken, bu genel bakışı subjektif idealizmin sınırlarından taşıramamış ve Hegel`in felsefesini de reddetmiştir. Hegel, Schelling ve Fichte`ye ve sonradan kendisini fikirlerinden dolayı onore eden Schleiermacher`e karşı etkileyici polemikler yazmaktan çekinmemiştir.

Felsefesinin ilkesel bir kavramı irade kavramıdır. Dünyanın özü ve gerçekliği irade iken, fenomenlerden oluşan dünya, tasarımdan başka bir şey değildir. İrade, Schopenhauer felsefesinde kendini bir zorunluluk olarak gösterir, ki onun düşüncesindeki kötümserliğin ve karamsarlığın kaynağı da esas olarak budur. İnsan, tamamen kurtulamayacak olsa da istencin emrine boyun eğerek acı ve kederden kısmen kurtulabilir. Bu noktada Schopenhauer`ın düşüncelerinin belirli ölçüde, kaderciliğin ağır bastığı doğu felsefelerine yakınlaştığı söylenebilir.

Schopenhauer`a göre; birbirlerini en çok büyüleyenler, birbirlerini en çok tamamlayanlardır.

Schopenhauer, potansiyel olarak aktif anlamlar taşıyan iki entelektüel beceriyi yani aklı ve anlayışı birbirinden ayırmıştır. Anlayış, bakmayı kavramsal ve terimsel olarak düşünebilme sonrasında içinde barındırdığını temsil etme yetisidir. Bu zihindeki soyut bir konsepttir. Akıl ise buna karşılık, baktığıyla kendini doğrudan doğruya belirsiz; bir insanın ne kadar hızlı veya güçlü olabileceğini bilebilmek, bir gürültünün nedeninin ne olabileceğini veya bir mızrağın hedefine varması için hangi açıyla ya da hangi güçle fırlatılması gerektiğini tahmin ve hesap etmek şeklinde muhakemelerin içinde bulur.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.