- Ürün Özellikleri
-
Dini Hayatın İlkel Biçimleri Kısa Özet
Durkheim, toplum merkezli yani, beşeri olguların bireydenbağımsız olarak ve onun dışında toplum kaynaklı olduğu yaklaşımını (sosyolojikkökenli); döneminde, bir düşünce akımı haline gelmiş olan her şeye köken bulmaçabasının bir sonucu olarak din ve tanrı düşüncesine köken bulmaya yönelik(antropolojik kökenli) teorilerin karşısına koymuş; dinin ve tanrı düşüncesininkökeninin toplum kaynaklı olduğunu ileri sürmüş; bunu da *totem* olgusundanhareketle geliştirdiği ve totemcilik adını verdiği din bağlamında ortayakoymaya çalışmıştır. Bunu da, yine yaşadığı dönemde, beşeri kurum vedüşüncelerin ilk hallerinin herhangi bir dış etkiye maruz kalmadıkları ve buyüzden söz konusu olguların en basit halini muhafaza ettikleri için ilkel diyeisimlendirilen toplumlardan toplanan veriler bağlamında göstermeye çalışmıştır.
Durkheim, *dinin ve tanrı düşüncesinin kökeni* konusunu elealdığı ve burada tercümesi takdim edilen çalışmada, kendisinden önce bu konuylaalakalı teori ileri sürmüş olan *Tylor, Frazer, Müller, Spencer gibi* kişilerinteorilerini (ruhçuluk,tabiatçılık) zikredip onları eleştirdikten sonra kenditeorisini (totemizm), Avustralya’dan toplanmış veriler bağlamında ortayakoymaya çalışır. Ayrıca, genel bir başlık altında ele alması ve çok ciddi bireleştiriye tabii tutmamasına rağmen, ilk önce Andrew Lang’ın dikkat çektiği vedaha sonra Father William Schmidt tarafından geliştirilen, ilkel toplumlardabulunan *yüce bir varlık* inancının, tanrı düşüncesinin ilk hali olduğuşeklindeki yaklaşıma da dikkat çeker.
-
2. Hamur