Nihad Sami Banarlı Kimdir?
01 Temmuz 2022

Nihad Sami Banarlı Kimdir?

Nihad Sȃmi Banarlı (1907 Fatih, İstanbul - 13 Ağustos 1974, İstanbul), Cumhuriyet Dönemi'nde şiir, hikâye, oyun, roman, inceleme ve araştırma gibi türlerde toplam yirmiden fazla eser kaleme alan Türk hikaye yazarı, roman yazarı, şair, edebiyat tarihçisi ve öğretmendir.

Nihad Sami Banarlı'nın yaşam özeti incelendiğinde eğitimine Fatih Sultan Mehmet Vakfı Sibyan mektebinde başladığı, İstiklâl Lisesi'nden mezun olduktan sonra da İstanbul Dârülfünunu Edebiyat Fakültesi Edebiyat Bölümü ve Yüksek Muallim Mektebi’nde eğitim aldığı görülmektedir. Türk diline olan sevgisi ve edebiyat tarihçiliği ile tanınan Banarlı, “Resimli Türk Edebiyatı Tarihi” ve “Türkçenin Sırları” gibi ünlü eserlerin yazarıdır. Biyografisi başarılarla dolu olan Nihad Sami, yazarlık dışında öğretmenlik yapmış, çeşitli cemiyetlerin kuruluşunda bulunmuş ve çalışmalar yürütmüştür.

Nihad Sami Banarlı Eserleri Nelerdir?

Nihad Sami Banarlı’nın 30 adet eseri aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

Nihad Sami Banarlı'nın İlk Eseri Nedir?

Nihad Sami Banarlı’nın ilk yazıları şiir ve tiyatro metinleridir; fakat ilk eseri bilinmemektedir.

Nihad Sami Banarlı'nın Kaç Tane Eseri Vardır?

Nihad Sami Banarlı’nın 20’den fazla eseri vardır.

Nihad Sami Banarlı Şiirleri

Nihad Sami Banarlı’nın 10 adet şiirinin ismi aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

  • Mimar Sinan Gününde
  • Bir Yol İçime Eğilsen
  • Köroğlu’ya Destan
  • Söğütler Boyunca
  • Ayşe’ye
  • Tuna’da Akşam Türküsü
  • Kar
  • Baht
  • Kütahya’da Şadırvan
  • Yunus ve Fuzulî
  • Millî Mefkûre
  • Bora
  • Bütün Türkler Bir Ordu
  • Baht Şiir
  • İstanbul Fethi İçin Mısralar
  • Ovada Akşam

Nihad Sami Banarlı’nın edebi şahsiyeti açısından önemli olan şiirlerinden “Mimar Sinan Gününde” isimli şiiri aşağıda verilmiştir:

Binlerce baş değerken mabetlerinde yere

Gönüllere dolan sır, san’atının sırrıdır

En derin vecdi veren bu temiz gönüllere

Dağ gibi bir kubbenin, bir çatının sırrıdır

Duygu mudur bu taşlar, ses midir bu manzara?

Hiçbir taştan böyle gür bir Türk sesi taşmadı

Her ruh tanrı önünde ürperdi ama

Her Tanrıevi yapan böyle Tanrılaşmadı.

Türk kızı kadar narin, Türk suları kadar ak

Sütunlarında, yurdun engin sevdaları var

Ve kubbesindeki tuğyana uyar ancak

Yurdumun o heybetli dumanlı dağları var

Nihad Sami Banarlı Kaç Tane Şiir Yazmıştır?

Nihad Sami Banarlı’nın öğrencisi ve manevi evladı olan Nermin Suner Pekin’in verdiği bilgiye göre yazarın kırka yakın şiiri vardır.

Nihad Sami Banarlı En İyi Şiiri Hangisidir?

Nihad Sami Banarlı, yazarlık yaşamına şiir yazarak başlamış olsa da şiirleri ile ön plana çıkan bir yazar olmamıştır. Özellikle ön plana çıkan bir şiiri yoktur.

Nihad Sami Banarlı İlk Şiiri Hangisidir?

Nihad Sami Banarlı’nın ilk şiirinin hangisi olduğu bilinmemektedir.

Nihad Sami Banarlı Şiirlerinin Özellikleri Nelerdir?

Nihad Sami Banarlı, şair bir dede ve babaya sahiptir. Şiir yazmaya lise döneminde başlamıştır ve halk şiirinden etkilenmiştir. Şiiri "heyecanlarımızın, duygularımızın bir dil musikisi içinde ifadesi" olarak tanımlayan Banarlı’nın şiirlerinin temaları: kahramanlık, aşk, tabiat, vatan sevgisi, geçmişe duyulan özlem, tarihi eserlere karşı duyulan hayranlık ve tarihi olaylardır.

Nihad Sami Banarlı Şiirleri Hangi Türdedir?

Nihad Sami Banarlı, koşma tarzında şiirler yazmıştır.

Nihad Sami Banarlı'nın Şiir Anlayışı Nedir?

Nihad Sami Banarlı'ya göre şiir: "Kelimelerle söylenen musıkîdir. Her şiir mısraı, her şeyden önce bir musıkî cümlesidir." Bu nedenle de unutulmaz olan her şiir mısraının sırrının bir musiki cümlesi halinde söylenmesi olduğunu düşünmüştür.

Nihad Sami Banarlı Şiirlerinde Hangi Ölçüyü Kullanmıştır?

Nihad Sami Banarlı şiirlerinde hem hece ölçüsünü, hem de aruz ölçüsünü kullanmıştır. Genellikle 11’li hece ölçüsünü kullanmıştır; fakat 8’li ve 14’lü hece ölçüsüyle yazılmış şiirleri de vardır.

Nihad Sami Banarlı Şiirlerinde Hangi Kafiyeyi Kullanmıştır?

Nihad Sami Banarlı, kafiyeyi "Türkçe’nin bir sesi" olarak görmüş ve şiirlerinde birden fazla kafiye çeşidi kullanmıştır.

Nihad Sami Banarlı Şiirleri ve Yazıları Nerelerde Yayımlanmıştır?

Nihad Sami Banarlı’nın eserleri günümüzde Kubbealtı Neşriyatı Yayıncılık tarafından yayımlanmaktadır. Banarlı’nın şiir ve yazılarının yayımlandığı gazete ve dergiler aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

  • Atsız Mecmuası
  • Ötüken Mecmuası
  • Ülkü Mecmuası
  • Altı Ok Mecmuası
  • Orhun Mecmuası
  • Yahya Kemâl Mecmuası
  • Hayat Tarih Mecmuası
  • İslam Enstitüsü Mecmuası
  • Meydan Dergisi
  • Kubbealtı Akademi Mecmuası
  • Edirne Halk Evi Mecmuası
  • Hürri­yet Gazetesi
  • Akşam Gazetesi
  • Yeni Sabah Gazetesi
  • Yedigün Dergisi
  • Meydan Dergisi
  • Yeşilay Dergisi

Nihad Sami Banarlı Romanları

Nihad Sami Banarlı’nın romanı, 21 Nisan 1949 - 4 Mayıs 1949 tarihlerinde Hürriyet gazetesinde on üç sayı tefrika edilen "Bir Güzelliğin Hikâyesi"dir.

Nihad Sami Banarlı Edebiyat Tarihi Araştırmaları

Nihad Sami Banarlı’nın 2 adet edebiyat tarihi araştırması aşağıda listelenmiştir:

  • Resimli Türk Edebiyatı Tarihi 1, 2: Nihad Sami Banarlı'nın en önemli eseridir. Eserde Türk edebiyatı bir bütün olarak ele alınmış, 13-19. yüzyıllar arası Anadolu, Çağatay ve Âzerî sahaları da dahil olmak üzere bütün Türk edebiyatı halk, divan, tasavvuf ve teceddüd edebiyatları Tanzimat, Servet-i Fünûn ve Fecr-i Âtî edebiyatları ile millî edebiyat ve 1950’li yıllara dek Cumhuriyet Dönemi şahıslar kadrosu ile birlikte incelemiştir. Banarlı, eserde anlaşılması kolay bir sohbet dili kullanmıştır. Bir antoloji olarak da değerlendirilen eserde resim, gravür, hat, fotoğraf ve minyatür örnekleri de vardır. Günümüzde iki cilt halinde yayımlanmaktadır.
  • 14. Asır Anadolu Şairlerinden Ahmedî'nin Osmanlı Tarihi- Dasitan-ı Tevarih-i Müluk-ı Âl-i Osman ve Cemşid ve Hurşid Mesnevisi: Ahmedî’nin İskendernâme’sinde bulunan "Tevârîh-i Mülûk-i Âl-i Osmân" isimli bölümden yapılmış bir tenkitli yayındır. İlk olarak Edebiyat Fakültesi’nde mezuniyet tezi olarak hazırlanmış, ardından da geliştirilerek yeniden yayımlanmıştır. Eserde, Ahmedî’nin Nihad Sami Banarlı tarafından bulunup tanıtılan "Cemşîd ü Hurşîd" mesnevisi de yer almaktadır.

Nihad Sami Banarlı Oyunları

Nihad Sami Banarlı, üniversite yıllarında tiyatro ile ilgilenmeye başlamış, topluluklar kurarak bir yer kiralamış ve kısıtlı imkanlarla tiyatro sahnesi oluşturmuştur. Oyunların yazıcılığını ve zaman zaman da oyunculuğunu üstlenen Banarlı, oyunlarında vefa, erdem, vatan aşkı, kahramanlık, fedakârlık ve aşk gibi temalar kullanmıştır. Skeçler de yazmış olan Nihad Sami Banarlı’nın 10 adet oyunu aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

  • Kar ve Sevda
  • Sular Kararırken
  • Son Vazife
  • Bir Mabed Yıkıldı
  • Dumanlı Dağlar
  • Kızıl Çağlayan
  • Mesud Ölüm
  • Yabancı
  • Istırap Yarışı
  • Nakliye Taburu

Nihad Sami Banarlı Diğer Eserleri

Nihad Sami Banarlı’nın diğer eserleri aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

  • Edebî Bilgiler: Edebi türler, nazım şekilleri, vezinler gibi konular hakkında bilgi içeren bir eserdir.
  • Türkçenin Sırları: Nihad Sami Banarlı'nın Türkçeye ve Türkçenin meselelerine dair yazılarını içeren eseridir. Yazarın kendine özgü sohbet üslûbuyla kaleme aldığı eser hem yayımlandığı dönemde, hem de günümüzde oldukça ünlü bir kitaptır.
  • Yahya Kemal Yaşarken: Yahya Kemal’in edebi ve tarihi görüşleri, çalışma tarzı ve diğer yönleri hakkında bilgi içeren bir eserdir.
  • Yahya Kemal’in Hâtıraları: Yahya Kemal’le ilgili sözlü ve yazılı hatıralar içeren bir eserdir.
  • Namık Kemal ve Türk Osmanlı Milliyetçiliği: Vatan Şairi Namık Kemal’in görüşlerinden yola çıkarak verilmiş bir konferans metnidir.
  • Başlangıçtan Tanzimat’a Kadar Türk Edebiyatı Tarihi: Eserde, sözlü edebiyat, 13. yüzyıldan başlayarak Anadolu, Çağatay ve Azeri edebiyatları ve Türk halk edebiyatı işlenmiştir.
  • Fatih'in Zafer Sırları
  • Metinlerle Edebî Bilgiler
  • Metinlerle Türk Edebiyatı Tarihi 1, 2, 3
  • Metinlerle Türk ve Batı Edebiyatı 1, 2, 3
  • Şiir ve Edebiyat Sohbetleri
  • Tarih ve Tasavvuf Sohbetleri
  • Büyük Nazireler Mevlid ve Mevlid'de Milli Çizgiler

Nihad Sami Banarlı Hangi Dönem Yazarıdır?

Nihad Sami Banarlı, Cumhuriyet Dönemi yazarıdır.

Nihad Sami Banarlı Sanat Anlayışı Nedir?

Nihad Sami Banarlı “sanat toplum içindir” anlayışını benimsemiştir.

Nihad Sami Banarlı Hangi Edebi Akımdan Etkilenmiştir?

Nihad Sami Banarlı’nın etkilendiği belirli bir edebi akım yoktur.

Nihad Sami Banarlı Kimlerden Etkilenmiştir?

Nihad Sami Banarlı’nın etkilendiği isimlerden bazıları aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

Nihad Sami Banarlı Kimleri Etkilemiştir?

Nihad Sami Banarlı, önemli edebiyat tarihçilerimizdendir ve edebiyat tarihi çalışmaları yürüten kişileri etkilemiştir.

Nihad Sami Banarlı'nın Edebiyat İçin Önemi Nedir?

Nihad Sami Banarlı, Türkçeye olan sevgisi, edebiyat tarihi açısından başucu niteliğindeki iki ciltlik “Resimli Türk Edebiyatı Tarihi” gibi eserleri, çeşitli gazete ve dergilerde yazdığı köşe yazıları, öğretmenliği, çeşitli cemiyetlerde yaptığı çalışmalar ve roman, şiir, oyun gibi çeşitli edebi türlerde kaleme aldığı eserleri ile edebiyatımızda önemli bir yere sahip olmuştur.

Nihad Sami Banarlı Yazıları Nerelerde Yayımlanmıştır?

Nihad Sami Banarlı’nın yazılarının yayımlandığı gazete ve dergiler aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

  • Atsız Mecmuası
  • Ötüken Mecmuası
  • Ülkü Mecmuası
  • Altı Ok Mecmuası
  • Orhun Mecmuası
  • Yahya Kemâl Mecmuası
  • Hayat Tarih Mecmuası
  • İslam Enstitüsü Mecmuası
  • Meydan Dergisi
  • Kubbealtı Akademi Mecmuası
  • Edirne Halk Evi Mecmuası
  • Hürri­yet Gazetesi
  • Akşam Gazetesi
  • Yeni Sabah Gazetesi
  • Yedigün Dergisi
  • Meydan Dergisi
  • Yeşilay Dergisi

Nihad Sami Banarlı'nın Yazarlık Dışındaki Kariyeri

Nihad Sami Banarlı yazarlık dışında Edirne lisesinde, kız ve erkek muallim mekteplerinde, Boğaziçi, Şişli Terakki ve Işık Kabataş ve Galatasaray liselerinde öğretmenlik yapmıştır. 1947 yılında İstanbul Eğitim Enstitüsü'nde, 1950 yılında da İstanbul Yüksek Öğretmen Okulu'nda çalışan Nihad Sâmi Banarlı, 1958-1962 yılları arasında Yüksek İslam Enstitüsü'nde İslami Türk edebiyatı tarihi öğretmenliği de yapmıştır. Yazar 1969 yılında kendi isteğiyle emekli olmuştur.

Nihad Sami Banarlı öğretmenlik dışında bir dönem İstanbul Enstitüsü ve Kubbealtı Akademi Mecmuası'nın müdürlüklerini üstlenmiş, Millî Eğitim Bakanlığı 1000 temel eser ve çağdaş Türk yazarları komisyonlarında bulunmuştur. Banarlı, Yahya Kemal Beyatlı'nın vefatından sonra Yahya Kemal Enstitüsü'nün kurulmasına destek olmuş ve yöneticiliğini yapmıştır. Nihat Sami Banarlı, Yahya Kemal Müzesi’ni ve arşivini kurmuş, yazarın eserlerini on kitaplık bir külliyat halinde yayıma hazırlamıştır. Bunların dışında Yahya Kemal Enstitüsü Mecmuası’nı da çıkarmıştır.

Nihad Sami Banarlı'nın Siyasi Görüşleri

Nihad Sami Banarlı herhangi bir ideolojiye bağlı kalmamış, Türk diline olan sevgisiyle tüm yaşamını Türk diline, Türk edebiyatına ve öğrencilerine adamış bir aydındır.

Nihad Sami Banarlı Sözleri

Nihad Sami Banarlı’ya ait 20 söz aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

  • “Dilleri dil yapanlar, birtakım alaylı hatta âlim dilciler değil milletlerdir; milletlerin dile bir güzellik ve bir güzel ses vermek için yaratılmış kadın, erkek, adsız evlatlarıdır.”
  • "Bir dilin kelimelerini hor görmek, hakir görmek, hele şu veya bu politik veyâ ideolojik sebeple dilden atılabilir görmek, en az, onların oluş ve yontuluş tarihini bilmemekten, hattâ sevmemekten doğan büyük bir gaflettir. Çünkü milletlerin olduğu gibi, kelimelerin de târihi vardır. Bir milletin ataları, asırlarca o kelimelerle doymuş, onlarla düşünmüş; birbirlerini ve evlâtlarını o kelimelerle tamamıyla milli bir sanatla işleyip Türk yapmışsa, evlâtlar, artık o kelimelere düşman kesilemezler."
  • "İnsan ister hâkim, ister devlet adamı, ister fen adamı, ister sanatkâr, ilâhiyatçı, şâir, edip ve başka meslekten olsun, içinde bir vicdan dünyâsı bulunabildiği ölçüde insandır. Bu bakımdan devlet idâresi de; adâlet icrâ edebilmek de; bir sanat vücûda getirebilmek de; aslında, insan rûhunun bir ilâhîsidir."
  • "Türk Dili'ni seviniz! Çünkü Türklerin, en az geçmişleri kadar büyük geleceği olacaktır."
  • "Ataların bize bıraktığı en güzel iki şeyden biri bugünkü Türk vatanı ise, ikincisi Türkçedir. Onu, olur olmadık kaprislerle yıkamazsın. Seni yıkmak için önce onu yıkmanın lüzûmuna inanan düşmanlarının yardımcısı olamazsın. Bu dili seveceksin. Hem de her hâliyle sevecek ve koruyacaksın."
  • "Gönül ister ki her kelimenin kökü Türkçe olsun, fakat yeryüzünde bu arzu edilen vasıfta tek bir dil yoktur ve olması da mümkün değildir. Böyle olunca kökü başka dillerde fakat işlenişi Türkçede olan, asırlar ve çağlar boyu Türkçeleşmiş kelimelere saygı duymak, bir milli terbiye vazifesi, bir milli ve medeni vicdan borcudur."
  • "Öğretmenler milletlerin yarınki nesillere, büyük işler görmek için muhtaç olduğu kudreti, onların manevî damarlarında yaşayan asil kan gibi derin bir devamlılıkla verirler. (…) Atalarımız bunun için hocalarına Ata, Koca, Atabek, Hoca gibi göğüs dolusu seslerle söylenecek heybetli isimler verirlerdi."
  • "İslam medeniyeti, bu dili geliştiren ve medeniyetin gelişmesinde dilinin zenginliğinden ve güzelliğinden şiddetle istifade eden bir millet tarafından kurulmuştur. Aynı millet, kısa zamanda büyük bir imparatorluk vücuda getirilişini, birçok da, dilinin, daha ilk anda bir imparatorluk lisanı olmaya şiddetle elverişli bulunan fonetik ve morfolojik imkânlarına borçludur."
  • "Fakat, yine şiir adı altında kelimelerle yapılan diğer güzel bir sanat, "raks"dır. Lisan, her dilde rakseder ama ben onun Türkçedeki mûsıkîli hareketlerine vurgunum."
  • "Şu nokta bir hakikattir ki büyümek emelinde olmayan milletler küçülmeye mahkûmdurlar. Fakat milletlerin büyüme emelleri hiçbir zaman mevsimsiz ve olmayacak hayallerle birleştirilemez."
  • "Bir millet ancak büyük bir edebiyatı olabildiği ölçüde büyük bir millettir."
  • "Bugün, artık birbirimizin dilini bilmiyor, değerini anlamıyor, inanışını küçümsüyor ve birçoklarımız kendi tarihimize küfürler savurarak yetişiyoruz."
  • "Bir milletin ataları, asırlarca o kelimelerle duymuş, onlarla düşünmüş; birbirlerini ve evlatlarını o kelimelerle sevmiş; bu kelimeleri tamamıyla milli bir sanatla işleyip güzelleştirmiş ve kendi milli mûsıkisiyle seslendirmiş ise evlatlar, artık o kelimelere düşman kesilemezler!"
  • "Türkçeye tad veren kelimeler arasında, "düşmek" kelimesinin büyük hissesi vardır. Her kelimeyi mümkün olduğu kadar çok ve değişik manalarda kullanmayı zevk haline getiren Türk halk dehası, "düşmek" kelimesine de çok ve çeşitli manalar vermiştir. Türkçede, "düşmek"teki mana sayısının; tek kelime ve birleşik sözler halinde; yüz elliden fazla olduğunu söylersek, bilmem hayret edilir mi?"
  • "Bir milletin edebiyatı, yaşayan ve sevilen sanat eserlerine hücum ve taarruz yoluyla değil, ortaya yeni ve yaşayacak sanat eserlerini koymak yoluyla yüceltilir."
  • "Divan şairleri, başka şairlerin sahifeler dolusu manzumelerle söylediğini, bir beyitte, bazen bir mısrada söylemenin sırlarını araştırmış; bunun tekniğine varmıştı."
  • "Şu fani dünya saadetleri içinde hiçbir şey, aziz Türk çocuklarına Türk dilini öğretmek kadar güzel hizmet değildir. Muallimler, hangi dersin hocası olurlarsa olsunlar, Türk çocuklarına her şeyden çok Türkçeyi öğreteceklerdir. Yavrularınıza sözlerini halk dehasının yarattığı ve bestesi yine halk sanatından yükselen ninniler söylemekten başlayarak öğreteceğiniz en güzel şey, Türkçedir."
  • "Türkçe, daha Orta Asya’daki kuruluş asırlarında bile, 'özdil’ değil, bir 'imparatorluk dili' idi."
  • "Unutmamak lazımdır ki Fuzuli hemen bütün şark edebiyatının 'gerçek şiir' vadisindeki en üstün şairidir. Yine asla unutulmamadır ki Fuzuli bu sözleri, Türkçe’nin henüz yeter derecede işlenmediği bir çevrede ve 16. asırda söylemiştir."
  • "Görülüyor ki dillerin kelimeleri değil fakat sesleri millidir, her dilin kendi iç ve dış musikisi millidir."

Nihad Sami Banarlı Aldığı Ödüller

Nihad Sami Banarlı, 1933 yılında Cumhuriyet’in 10. yıl dönümü nedeniyle düzenlenen yarışmaya, "Kızıl Çağlayan", "Bir Yuvanın Şarkısı" isimli iki manzum piyesi ile katılmış ve kazanmıştır.

Nihad Sami Banarlı Yarışması Ödülleri

Nihad Sami Banarlı’nın doğumunun 100. yılında Kubbealtı Kültür ve Sanat Vakfı ile Fatih Belediyesi, kültürün gelecek kuşaklara taşınması amacıyla bir makale yarışması düzenlemiştir. 2007 yılında Türkiye’deki tüm lise öğrencilerine açık olarak düzenlenen bu yarışmada makale konusu ise "Kültürümüzün Gelecek Kuşaklara Taşınmasında Türkçenin Önemi"dir. Yarışmaya toplam 400 makale katılmıştır. Yarışmanın jüri üyeleri arasında Prof. Dr. Orhan Okay, Prof. Dr. Abdullah Uçman, Prof. Dr. Durali Yılmaz ve Muhterem Yüceyılmaz gibi tanınmış isimler yer almıştır. Nihad Sami Banarlı yarışması ödüllerini kazanan isimler aşağıda listelenmiştir:

  • 1. "İl Gider Töre Kalır" isimli yazısı ile Hasan Karakan (Ayten Kemal Akınal Anadolu Lisesi-Gaziantep)
  • 2. "Kültür Irmağı Olarak Türkçemiz" yazısı ile Yıldız Savaş (Atatürk Anadolu Öğretmen Lisesi-Konya)
  • 3. "Borcumuz Var" isimli yazısı ile Işıl Top "Bergama Akif Ersezgin Anadolu Lisesi- İzmir)

Nihad Sami Banarlı Nerelidir?

Nihad Sami Banarlı, hem baba tarafından, hem de anne tarafından Trabzonludur.

Nihad Sami Banarlı'nın Babası Kimdir?

Nihad Sami Banarlı’nın babası İlyas Sami Bey’dir. İlyas Sami Bey, 19. yüzyılın sonları ile 20. yüzyılın başlarında yaşamış ve 1929 yılında Tekirdağ’ın Banarlı bölgesinde vefat etmiştir. Sami Bey, eğitim hayatına Trabzon Rüştiyesi’nde başlamış, özel hocalar ders almış, Arapça ve Farsçayı iyi bilen birisi. Sert ve kuvvetli tenkit, aşk şiirleri yazmıştır. Trabzon merkez Mutasarrıflığı Tahrirât Müdürlüğü, İstanbul İdare-i Mahsûsa Tahrirât Başkâtipliği ve çeşitli şehirlerde mektupçuluk, mutasarrıflık yapmıştır. Mustafa Kemal Atatürk'ü ve Milli Mücadeleyi desteklemiştir.

Nihad Sami Banarlı Çocukluğu Nasıldır?

Nihad Sami Banarlı, Nadire Hanım ve İlyas Sami Bey’in beşinci çocuğu olarak 18 Nisan 1907 yılında İstanbul’un Fatih semtinde dünyaya gelmiştir. Banarlı'nın çocukluğu Osmanlı İmparatorluğu’nun sancılı günlerine denk gelmiştir. Alemdarzâdeler olarak tanınan Trabzon’un köklü bir ailesine mensup olan yazarın çevresi kültürlü insanlarla doludur. Balkan ve Birinci Dünya Savaşı'nın yaşandığı dönemde, evleri İstanbul’un tanınmış şairlerinin, ilim ve fikir adamlarının toplanıp sohbet ettikleri, memleket sorunlarını konuştukları bir yer haline gelmiştir.

Nihad Sami Banarlı Eğitim Hayatı Nasıldır?

Nihad Sami Banarlı, eğitim hayatına Fatih Sultan Mehmet Vakfı Sibyan mektebinde başlamış, ortaöğrenimini Gelenbevi ve Mercan ortaokulunda tamamlamıştır. Banarlı’nın ilkokul Türkçe öğretmeni Reşat Nuri Güntekin'dir. Lisenin ilk yılını Vefâ Sultanîsi’nde okuyan yazar, İstiklâl Lisesi'nden mezun olmuştur. Lise yıllarında şiir ve hikayeler yazmıştır. Lisenin ardından İstanbul Dârülfünunu Edebiyat Fakültesi Edebiyat Bölümü ve Yüksek Muallim Mektebi’ne girmiştir. Fuad Köprülü’nün yaptığı sınavla girdiği Darülfünun’daki sınıf arkadaşları Tahsin Banguoğlu, Pertev Nailî Boratav, Orhan Şaik Gökyay, Nihal Atsız gibi Türk kültürü ve tarihi açısından önemli isimlerdir. Üniversite yıllarında tiyatro ile ilgilenmiş, oyunlar kaleme almıştır. Henüz öğrenciyken bazı ortaokullarda Türkçe öğretmenliği yapmaya başlamış olan Nihad Sami Banarlı, 1930 yılında Darülfünunu bitirdikten sonra Edirne Erkek Lisesi’ne edebiyat öğretmeni olarak tayin edilmiştir.

Nihad Sami Banarlı Edebi Kişiliği Nasıldır?

Nihad Sami Banarlı Türk diline olan sevgisi ve edebiyat tarihçiliği ile tanınan bir yazardır. Cumhuriyet Dönemi'nde şiir, hikâye, oyun, roman ve edebiyat araştırmaları gibi birçok türde eser yazmıştır. Banarlı, şiirlerinde ahengi önemsemiş, yazılarıyla edebiyatımızdaki Batı hayranlığını eleştirmiş, gençlere öğütler vermiştir. Öz Türkçecilik hareketini desteklememiştir.

Nihad Sami Banarlı Evlendi Mi?

Nihad Sami Banarlı, henüz öğrenciyken nişanlandığı Ayşe Vedia Hanım ile 1930 yılında evlenmiştir.

Nihad Sami Banarlı'nın Çocukları

Nihad Sami Banarlı'nın Ayşe Vedia Hanım ile olan evliliğinden 1940 yılında Ilgaz ismini verdikleri bir erkek çocuğu olmuştur.

Nihad Sami Banarlı Kaç Yaşında Vefat Etti?

Nihad Sami Banarlı, vefat ettiğinde 67 yaşındadır.

Nihad Sami Banarlı Mezarı Nerededir?

Nihad Sami Banarlı'nın mezarı Rumelihisarı’da Aşiyan Mezarlığı'ndadır.

Nihad Sami Banarlı Hakkındaki Kitaplar

Nihad Sami Banarlı hakkındaki kitaplardan bazıları aşağıda maddeler halinde listelenmiştir:

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.